Kansen voor het grijpen

digitale ecommerce met afterpay winkels

Met de laatste technologie van het verzenden in aantocht wordt het steeds belangrijker voor winkels om zich te richten op de toekomst. Manieren vinden om het bestelproces gemakkelijker te maken, maar vooral ook om het bezorgproces te vereenvoudigen.

De meeste kosten zitten nog wel in het verzenden en retourneren van goederen en wanneer je als webwinkelier daar iets aan kunt doen, terwijl je concurrent dat (nog) niet kan, dan zit je goud.

Je bottom line zal aanzienlijk verbeteren, maar niet alleen dat. Je zult ook je tarieven omlaag kunnen doen en zo de concurrentie verslaan. Je hebt dan geen fysieke winkel meer om de concurrent in de winkelstraat te kunnen verslaan met kostenpeil, en je hebt lagere verzendkosten waardoor je je online concullega’s het nakijken geeft.

Verder zijn manieren om het de klant gemakkelijk te maken steeds meer in aantocht en kun je nu ook al achteraf betalen aanbieden als kleinere ondernemer. Niet langer is dat alleen nog maar weg gelegd voor de top van de online retail, maar ook nu kan ook jij het aanbieden met een paar eenvoudige tweaks.

Afterpay is de dienst bij uitstek die dit voor je kan regelen en zij hebben het betaalproces zo ver geoptimaliseerd en versimpeld en automatisch kunnen maken dat ze erg scherpe tarieven kunnen hanteren.

Alles gaat direct vanzelf en online. Van de acceptatie van de klant tot het doorgeven aan de webshop dat ze garant staan voor deze betaling zodat de order verzonden kan gaan worden. Zo kun jij weer doen waar je het beste in bent en lekker verder gaan met ondernemen.

Maar wat voor een winkels maken nou goed gebruik van deze mogelijkheden? Zijn dat alleen maar zaken in de tech branche? Nee, dat zeker niet. Je hoeft namelijk helemaal niet meer zelf tech savvy te zijn om alle implementaties te kunnen snappen. Meestal heeft je webwinkel platform het al wel geregeld, en zelfs al mocht dat niet zo zijn dan biedt Afterpay vaak gemakkelijke integratie middels een API.

Niets staat de retailer meer in de weg om ook de diensten aan te bieden zoals de grote jongens dat doen. En vaak nog wel gemakkelijker ook omdat je niet met allemaal Legacy zit van systemen. Je bent niet gebonden aan conventies en kunt zelf beslissen wat je wel en wat je niet oppakt.

Naast de verschillende mogelijkheden van betalen zie je ook steeds meer winkeliers het geautomatiseerd versturen van emails adopteren. Dit is soms iets lastiger te doen omdat de integraties wat minder zijn met Nederlandse platforms. Maar als je eenmaal een goede manier hebt gevonden zijn de mogelijkheden van marketing automation, oftewel het automatisch sturen van marketing uitingen, enorm groot.

Mail after purchase, abondoned cart emails en emails bij verjaardagen zijn nog maar het begin van wat mogelijk is en als je het kunt verzinnen kun je het waarschijnlijk ook wel maken. Dat is de kracht van het kiezen voor nieuwe technologieën en het gaan voor digitaal.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s